Volt
egy könyv, az volt a címe, “A
sárkányok
megszelidítése” Harmadikos gyerekekrõl
szólt, akik felforgatták az iskolát.
Egy szõke kislány, Rozi kezdte el azzal,
hogy elkezdett kérdezni az órán.
Két hónap múlva már a
tanító nénivel együtt
bemutatót tartottak
Békéscsabán, a Pedagógiai
módszerek szakvásárán. Itt
árusították a
változásokról
szóló
vídeókazettát, amibõl a
tanárok megvásároltak
200 darabot, sõt megrendeltek nyárvégi
szállításra még 210-et. A
saját igazgató
bácsijuk is rendelt 50, majd késõbb
még 100 darabot. A kazettákat Roziék
osztálya készítette,
másolta, a rendeléseket is õk
teljesítik. Az “Élvezzük az
órát!” címû kazetta
tehát teljesen saját
készítmény, a gyerekek maguk
változtatták meg az iskola szokásait,
õk csinálták róla a
felvételt, õk
szereztek pénzt a sokszorosításhoz, õk
csinálták, adták el a 200
kazettát. Békéscsabán
megismerkedtek 150
gyerekkel, akik a módszerek bemutatóit a kazetta
alapján még élvezetesebbé
alakították át. Az egyik
békéscsabai kislány, Jutka
meghívta az egész osztályt
a dobozi táborukba. Természetesen Roziék terepszemlét tartottak Dobozon, ahol
megnézték a tábort, de megismerkedtek
Kolompár Borival és
nagypapájával is,
akik rézlemezbõl megformázták a
méhKAPTÁR-t
ábrázoló kitûzõket. Miért
írtam a
kaptárt nagy betûkkel? Mert Rozi a neki
elõször
segítõ gyerekekkel egy csapatot
hozott létre, amelyik ezt a nevet kapta. Benne van ugyanis
Kati,
a Keresgélõ,
aki felfedezte, hogy lehet
a kidobásra ítélt kazettákat ingyen
megkapni a video-kölcsönzõkbõl,
hogy a parlagfû-tövekért
az Önkormányzat
5 forintot ad;
Andi,
az Alkotó,
akinek jó ötletei
vannak, és megtervezi, hogyan lehet
valamit
megcsinálni;
Pötyi,
a Pontosító,
aki gazdálkodik idõvel,
pénzzel, õ adta el Békéscsabán
a kazettákat;
Tomi,
a Tevékeny,
aki képes az eltervezett
dolgokat végrehajtani, õ
készítette a video-felvételt
és a
másolásokat;
Ági,
az Árusító,
aki azt tudja, hogy
mire van szükség, vagy legalább is meg tudja
róla kérdezni a lehetséges
“vevõk"-et ;
Rozi,
a Rendezõ,
aki akkor dolgozott jól,
ha neki nem kell csinálnia semmit,
mert mindenki tudja, hogy mit
miért
csinál.
Ha
a nevek és a fõ feladatok kezdõbetûit
összeolvassuk, az jön ki, hogy KAPTÁR.
Most
a tanév végén vagyunk, egy
hét múlva
évzáró, és elkezdõdik a
VAKÁCIÓÓÓÓ.