For the World!



48. fejezet
A munka vége

Tominak igaza volt, péntek estére elkészült az összes kazetta. Amikor megszámolták, derült ki, hogy valamirõl elfeledkeztek. Nem 150, hanem 165 kazettát kaptak a kölcsönzõktõl. Így, azután kiderült, hogy 220 kazettájuk van. Befektetésükhöz a pénzt csak a parlagfû gyûjtésével szerezték. Nem kellett kölcsönkérni mástól.
A KAPTÁR elhatározta, hogy a többlet kazettákat azok kapják meg, akik a legtöbbet dolgoztak. Volt 18 kazettájuk (egyet-egyet adtak az igazgató bácsinak, és Éva néninek), és az osztályban mindenkinek volt videója. 23 gyerek közül kellett volna kiválasztani, ki legyen benne a 18-ban, aki kaphat kazettát.

Ági azt ajánlotta, hogy mindenki értékeljen mindenkit.
Andi szerint csoportonként kellene értékelni, hiszen a parlagfüvesek két csoportban dolgoztak, a kazetták másolásával, szétbontásával hárman  külön.
Pötyi mindenáron forintosítani szerette volna az egyes gyerekek teljesítményét a parlagfûtövek száma és a munkára fordított idõ alapján.

Rozi javaslata az volt, hogy elõször kérdezzék meg az osztályt, hogy ki szeretne egyáltalán kazettát. Ha többen vannak, mint 18 fõ, csak akkor kell választani. Végül Rozi elképzelését valósították meg, és bevált. Csak 17-en jelentkeztek, akik a legkevesebbet tették az Ügyért, nem kértek belõle. Így még maradt is egy darab, amit Katinak adtak, hogy ajándékozza oda a saját osztályfõnökének, aki nagyon kíváncsi volt a III.b. megváltozására. Mindenki meg volt elégedve, senkit nem sértettek meg. Nem volt vita.

Tomiéknál felszámolták a mûhelyt. Elvitték a kölcsönmagnókat, nagy kartondobozokat szereztek a kazettáknak. És a még szükséges osztályzatok beszerzése sem jelentett gondot, mert a következõ héten mindenki tudott készülni.

Megkezdõdött az év végi ismétlés. A Hármasok Klubjában felszaporodott a résztvevõk száma. Régi mulasztásokat kihagyásokat kellett pótolni, kérdések tömege jelent meg a Hírlevélben. Szerencsére válaszadó, magyarázó is több volt, gyakran ugyanabból a tantárgyból tanított és kért segítséget valaki. Õk inkább betegesek voltak, mint gyengék egy-egy tantárgyból. A segítség házhoz jött, lassan minden családnál megismerkedtek minden osztálytárssal. Már az is kellemes volt a kis tanítónak, hogy a társa apukája, vagy anyukája, testvére felismerte a videóról, és gratulált a szerepléséhez. Komoly barátságok, ismeretségek születtek, receptek cseréltek gazdát az uzsonnák miatt, a vendégért menõ szülõk is megismerkedtek a házigazdákkal. A következõ hétvégére Zsófi szülinapjára olyan zsúrt rendeztek, ahová Rozi és Pötyi (õk Békéscsabán lesznek) kivételével az egész osztályt (szülõkkel együtt) meghívták. Két hét múlva vasárnapra meg Rafiék terveztek be egy elõrehozott névnapot, hogy Roziék és Pötyiék is eljöhessenek.

Már minden órán közös szereplések voltak. Angolból eljátszottak egy családi vendégeskedést, ahol az angol vendéglátó és a magyar vendég család szerepeit játszották el fergeteges sikerrel. Az angolt tanító bácsi ilyet még nem látott, néhány szót még vissza is kérdezett, mert nem ismerte õket. Tesi órán csapatjátékokat játszottak, a futásban négyes váltó volt. Már nem csak Éva néni fogadta el a változásokat, hanem a szaktanárok is, akik azután a többi osztálynál is bevezették. Az egész iskola megváltozott. Az igazgató bácsi bemutatta a köri óra felvételét a tantestületnek, és megrendelt 50 darabot a KAPTÁR-tól, amit hétvégére el is készítettek. KAPTÁR-ok alakultak a többi osztályban is. Az elsõt természetesen Kati szervezte. Egy felsõtagozatos történelemtanár bejelentette, hogy a következõ tanévben nem akar ebben az iskolában tanítani, mert nem ért egyet a változásokkal. A többi tanár egyre inkább élvezte az órát.


A tartalom-jegyzékhez